Studiile au aratat ca managerii cu asteptari nerealiste sunt o cauza esentiala a stresului pentru angajati si ca stresul poate duce la un moral scazut si la o productivitate mai mica. Asteptarile nerealiste pot chiar imbolnavi oamenii, studiile confirmand faptul ca stresul la locul de munca poate amplifica rata de pericol a unui atac de cord cu 60%.

Unele persoane din functii de conducere exagereaza intr-adevar cu cerintele. Insa uneori, solicitarile par nerealiste deoarece acestea vad o cale clara catre atingerea obiectivului pe care angajatii probabil nu o vad. Specialistii spun ca anxietatea se poate reduce prin programarea unor intalniri cu superiorii in care sa se discute punctual despre asteptarile nerealiste. In cele mai multe cazuri, partile implicate nu cunosc viziunea celeilalte parti, iar acest lucru poate duce in timp la conflicte si la scaderea drastica a productivitaiti.

,,Incurajam feedback-ul din partea tuturor din studio. Nu conteaza functia ocupata, oricine are dreptul la o opinie, mai ales fiindca scopul nostru este ca toata lumea sa evolueze si sa invete. Avem modele care au venit din mediul corporatist, unde feedback-ul era oferit doar pe hartie si foarte formal. Noi in schimb punem accent pe ceea ce simte cu adevarat un om si ne dorim sa construim relatii profesionale de incredere si de durata.’’ a declarat Otilia, reprezentanta a unui studio profesional de modele online din capitala.

Angajatorii vor sa vada rezultatele si sunt mai putin preocupati de modul in care se simt angajatii. Este important ca angajatii sa prezinte resursele si nevoile necesare indeplinirile task-urilor zilnice, in loc sa nu le efectueze si sa apara probleme in timp. Desi nu intreg mediul de afaceri urmeaza modelul studiourilor, specialisiti preconizeaza ca in timp acestea vor deveni un etalon in materie de performanta si crearea de conexiuni reale cu angajatii.

Echilibrul la locul de munca este si el important, asteptarile nerealiste fiind extinse si in afara orelor de program. Conform unor rapoarte recente, 45% dintre angajatii din mediul privat isi verifica e-mailurile in afara progrmaului, iar acest lucru ii streseaza. Desi sunt constienti de faptul ca acest obicei nu este sanatos, 21% dintre acestia au declarant ca le-a fost impus de catre angajator sa faca acest lucru. Astfel de obiceiuri duc la cresterea stresului, diminuarea productivitatii si pierderea echilibrului dintre viata personala si cea profesionala.

Exista persoane din mediul de afaceri care cred ca singurul lucru care conteaza este obtinerea de rezultate, insa exista si antreprenori care au inteles ca lucrurile se pot face diferit, precum cele din industria de modele online. Daca persoanele din conducere fac tot posibilul pentru ca angajatii lor sa fie fericiti, acestia vor raspunde pozitiv la randul lor. Specialistii atentioneaza ca rezultatele nu vor fi vizibile pe termen scurt, insa pe termen mediu si lung, discutiile oneste, feedback-ul si setarea unor asteptari realiste conduc in timp la prosperitatea afacerii si la crearea unor colaborari de lunga durata.