concentrat la job

Îți pierzi atenția ușor și din cauza asta ajungi să rezolvi task-uri de câteva zeci de minute în ore? Ei bine, am câteva metode care sper să te ajute să te concentrezi mai ușor pe ceea ce ai de făcut și să pui factorii care îți distrag atenția pe hold.

Fă curat pe birou

Un birou cu toate lucrurile aruncate la întâmplare pe el poate să îți distragă foarte ușor atenția și nici nu îți dai seama când, în loc să îți faci treaba, te apuci să citești nu știu ce foi sau să te joci cu pixul de sub tastatura.

Elimină factorii care te deranjază

Trebuie să îți construiești un mediu care să te ajute să te concentezi. Astfel, dacă e prea multă gălăgie în jur poți purta o pereche de căști și asculta muzică de relaxare. Dacă e prea cald poți folosi aerul condiționat, dacă scaunul e incomfortabil cere înlocuirea lui, etc. Deja te-ai prins de idee.

Alți factori pot fi și multele tab-uri deschise din browser, dar și un telefon pe care tot apar notificări.

Ia o pauză

Dacă deja ai lucrat câteva ore și simți că nu mai poți nu e nimic negativ în a lua o pauză, a-ți face o cafea sau a ieși puțin pe balcon la aer. Nu suntem făcuți să lucrăm în continuu pentru perioade foarte lungi de timp și creierul nostru are nevoie de odihnă pentru a funcționa la capacitate maximă. Astfel, dacă încerci să termini totul cât mai repede fără a lua vreo pauză poate să fie o rețetă sigură către dezastru. Vei ajunge să te îngropi în task-uri, nu vei mai gândi 100% corect și s-ar putea să o dai în bară cu o parte dintre task-uri.

Concluzia este ca ai nevoie de pauze regulate, factorii care te deranjază și îți distrag atenția trebuie să dispară din mediul tău de lucru și întotdeauna caută să faci în așa fel încât locul de unde lucrezi să te relaxeze, nu invers.