Sfarsitul unui an si inceputul unuia nou indica adesea sezonul de revizuire a performantei. Care este cel mai bun mod de a va pregati pentru aceste conversatii critice? Expertii recomanda ca discutiile despre performanta sa nu fie amanate deoarece pot provoca reactii negative in cadrul companiei.

Procesul de revizuire a performantei

Dupa cum s-a mentionat intr-un studiu recent realizat de catre cei de la Reflektive si Wakefield Research, 94% dintre directori cred ca angajatii sunt multumiti de procesele lor de revizuire a performantei, dar acest lucru nu este adevarat. 61% dintre angajati considera ca procesul este depasit, in timp ce 22% considera ca discutiile despre performanta sunt prea generice, iar 6% considera ca sunt prea rare si 11% spun ca aceste conversatii sunt adesea incomplete.

,,Managementul performantei este un proces de antrenament continuu. In loc sa vizualizam managementul performantei ca un eveniment periodic, trebuie sa il intelegem ca un ciclu continuu format din trei faze: planificare, gestionare si revizuire. La un moment dat, un manager sau un trainer poate fi nevoit sa antreneze pe cineva pentru a obtine performante mai bune. Punem foarte mare accent pe abilitatile de coaching ale echipei noastre si nu asteptam finalul de an pentru a analiza performantele intregului studio.” a declarat Delia, reprezentanta a unui studio de modele online.

Realizarea corecta a managementului perfomantei

  • Pasul 1: Ascultarea activa

Ascultarea activa inseamna a fi prezent concentrandu-va nu numai pe cuvintele pe care le spune o persoana, ci si pe emotia sau sensul din spatele cuvintelor, care sunt adesea evidente din limbajul corpului sau tonul vocii.

  • Pasul 2: Intrebari corecte

Angajatii nu sunt intotdeauna intru totul deschisi in ceea ce priveste lupta lor de performanta, iar managerii trebuie uneori sa sape un dialog mai profund si prompt cu intrebari deschise.

Piata de evaluare ofera o varietate de ghiduri si rapoarte de coaching care pot ajuta managerii sa inteleaga atuurile, motivatiile si stilurile de munca ale angajatilor lor. Rapoartele de dezvoltare personala pot fi, de asemenea, impartasite angajatilor pentru a-i ajuta sa devina mai constienti de punctele lor forte si domeniile de imbunatatire.

Pentru a sustine impulsul pe parcursul procesului de gestionare a performantei, managerii nu trebuie sa uite ca trebuie sa se implice constant, urmand modelul studiourilor profesionale de modele online. Oferirea de recunoastere angajatilor este esentiala nu numai pentru imbunatatirile lor, ci si pentru aplicarea continua a punctelor forte existente.

Cand angajatii stiu ca managerii lor sunt dedicati succesului lor, se simt bine cu realizarile lor si sunt mai deschisi la feedback si la oportunitatile de crestere. In loc sa se infricoseze sau sa trateze cu dezinteres recenziile anuale ale performantei, vor fi incantati sa vorbeasca despre oportunitatile de anul viitor, iar randamentul lor va fi vizibil mult mai bun.